Juergen: “The Obama Deception” endelig ute…

Jeg har lenge vært spent på filmen “The Obama Deception”.

(Nå også med norsk tekst: http://www.youtube.com/watch?v=cggQN2aWwBY&feature=PlayList&p=5B9FCE7222BF11E3&index=0&playnext=1)

Men det blir kanskje litt nedtur når man allerede har fulgt med og hørt det meste før… Jeg tror jeg må se den flere ganger før jeg kan gjøre meg opp en mening.

Uansett: filmen understøtter i hvertfall påstanden om at Obama har veldig lite han skulle ha sagt, og at de samme menneskene som kontrollerte Bush, kontrollerer Obama.

Er dette “CHANGE”?

Sitater fra filmen:

“Upon Obamas inauguration, members of the Bilderberg group, Trilateral Commission and CFR flooded into every position of power in the Executive branch, replacing Trilateral Commission and CFR members who previously filled the positions during the Bush administration.”

“These are the same people”

“Bankers rule, and bankers set up these institutions.”

“They’ve hijacked our country, and you’ve got to take it back from them. You’ve got to drive Wall Street out of the government”

“Every single one of his appointments support the status quo.
Every single one of his appointments are there to screw the American people.
Every single one of his appointments are people who are working to bring down the Republic and the constitution of this country.”

“How could people be so stupid and gullible to believe a bunch of political people.”

“And the list goes on and on…”

Ja, akkurat som i Bush sin regjering, så er Bilderbergere, Trilateral Commision og CFR-medlemmer godt representert…

Er det disse som sier “hopp” når presidenten skal hoppe?

George W Bush sin fremste uoffisielle rådgiver, Henry Kissinger, er i hvert fall veldig fornøyd, noe som bør medføre at vi skjerper sansene:

Se også følgende innlegg: Mer om konspirasjonsteorier

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tips oss hvis dette innlegget er upassende

Lagret under: on 12. mars, 2009 at 10:52 pm Kommentarer (8)
Stikkord:, , ,

Tilbakesporings-URL http://juergen.vgb.no/2009/03/12/juergen-the-obama-deception-endelig-ute/trackback/

RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.

8 kommentarer

  1. On 12. mars, 2009 at 11:07 pm Johni Schuweldahl Sier:

    Jaja, og dette hadde blitt bedre med John Mc Cain og Sarah Palin bak rattet???

    Nei, argumentet er at begge de store partiene er hijacket av samme folka

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  2. On 12. mars, 2009 at 11:14 pm adolph Sier:

    Det er ingen grunn til å tro at Obama vil gjøre verden til et bedre sted. Tvert imot.

    Change the face we can believe in – business as usual

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  3. On 12. mars, 2009 at 11:14 pm adolph Sier:

    Bra film, foresten.

    En god oppfølger til Endgame…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  4. On 12. mars, 2009 at 11:35 pm adolph Sier:

    Når man tar med en gammel faen som Henry Kissinger på laget, er man ikke ute etter å spre demokrati eller dyrke menneskerettigheter.

    Utrolig at folk har tillit til Obama.

    Ja, og størstedelen av kabalen var vel lagt lenge før Obama ble valgt… Men hvor lenge kan Obama surfe på popularitetsbølgen? For min del klarer jeg ikke lenger helt å høre etter hva han sier etter at jeg leste om hvor avhengig han er av tekstskjermer (http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=551108) Bildet begynner å blekne på flere områder…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  5. On 28. mars, 2009 at 2:00 pm Etienne Sier:

    - I min ønskedrøm hadde jeg håpet at Dennis Kucinich ikke hadde blitt boikotta fra å delta i valgkampen. Han hadde gjort stort om han hadde fått sluppet til som den eneste av de 3 reelle Change-kandidater, sammen med Mike Gravel og Ron Paul…..vel det var forskjellige politiske holdninger mellom Ron Paul og Dennis Kucinich, men de delte synspunkter rundt motstanden mot at Barack Obama videreførte Bush sin Bailout-politikk…
    Ron Paul og Dennis Kucinich sammen med Mike Gravel var de 3 som holdt seg til at du aldri skal bruke krig som et politisk verktøy og dermed kan en si at de var de som holdt seg til det kristne budskapet “Du skal ikke drepe”..

    Nok om det, så over til temaet Obama, for de som har fulgt med Barack Obama sin politiske valg gjennom sin stemmegivning i kongressen fra oktober i 2002 og der i gjennom ville ha fått full anledning til å sette seg inn i hans politiske handlinger lenge før han ble president og kunne i så henseende fått sett at han aldri vil bli noen Change-kandidat..

    Til det har han valgt altfor mange hauker i sine administrasjon, som Robert Gates.. og Pentagons budsjett er nå steget til de sinnsvake og konkurrerer nå sterkt med Russlands sitt opprustningsprogram, som Medvedev nylig har igangsatt, så det ene fører det andre med seg..

    Krigsbudsjettet i den fallerende økonomien U.S.A står oppe i er nå høynet til vannvittige 639 billioner dollar, mot den foregående Bush adminstrasjons budsjett på 514 billioner dollar..

    Jeg kan ikke fatte og begripe at dette Change på noen som helst måte.. ( kan ha huska noe på tallmaterialet der, men økningen i forholdet til det som kan spåes til å bli Obamas Vietnam, Afghanistan er drastisk..

    Og videre er Obamas Afrika-politikk noe særlig grad forskjellig fra Bush…. der kan det også synes ganske så like, men dog der er det litt vel tidlig å si noe enda…

    Måtte bare skrive litt, Hattemaker……. velg delete gjerne om det ble for mye..

    Så får du Ha en fin Lørdag hos deg der du er og en koselig aften! :)

    Takk likeså, Etienne. Sletter ingenting. :-) Jeg er enig i det du sier om Kucinich, måten han ble behandlet på av media var skammelig. Han er vel en av USAs modigste politikere, og det er synd at valgkampen skal styres av korrupt media.

    Det er egentlig utrolig at amerikanerne ikke så kvalitetene i denne mannen.

    Jeg liker videoene fra høringene der Mr Cash’n Carry får som hatten passer:
    http://www.youtube.com/watch?v=evpFtFfPWP8

    Og Kucinich var jo suveren i debattene:
    http://www.youtube.com/watch?v=qYWWBwf2wHE

    Og følgende skandalehistorie svekker ikke akkurat påstanden om at de samme kreftene som styrte Bush styrer Demokratene og Obama:
    http://www.cnn.com/2008/POLITICS/06/11/kucinich.impeach.vote/

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  6. On 28. mars, 2009 at 2:56 pm Etienne Sier:

    - Et lite glimt fra en av U.S.A. kvalitativt beste progressive nettsteder om Obamas videreføring av George Bush jr. sin økonomiske politikk:

    Obama’s Economic Plan: A Version of the Monopoly Game, But No One Loses

    By William Greider, The Nation. Posted March 28, 2009.

    It’s very much like the regular Monopoly game — only better — because this one uses real money, provided courtesy of the taxpayers.

    President Obama has invented a new board game for Wall Street money guys to play that promises to be a lot of fun. It’s very much like the regular Monopoly game that kids play — only better — because this one uses real money, provided courtesy of the taxpayers. The best thing about Obama’s game is nobody loses. Usually, the winner in Monopoly is the one who winds up with the most money. In the Obama version, the losers get any losses back from the government at the end of the game. The president has promised.

    http://www.alternet.org/workplace/133438/obama%27s_economic_plan%3A_a_version_of_the_monopoly_game%2C_but_no_one_loses/

    Kan det være noe i konspirasjonsteoretikernes påstander om at Kissinger & co ønsker dollarens død, og derfor instruerer Obama til å spille “Monopol” med siste rest, slik at man kan innføre en ny, global valuta, og deretter en verdensregjering?
    Kina vil i hvert fall ha en erstatning for dollaren. Mission accomplished?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  7. On 29. mars, 2009 at 11:37 pm Etienne Sier:

    Disse konspirasjonteoriene har jeg ikke satt meg inn i, men hvis så det er slik så er min første tanke at i så fall vil Kissinger plan bli mislykka…!

    Geitcner, Bernanke etc… og Obama virker overbeviste om at det det de gjør er det beste for sitt land, men samtidig noe forvirra, litt rådville, og hvis det er en del som er bak som trekker i trådene og bestemmer det hele som Kissinger med flere… så virker det litt suspekt… men det har sannelig ikke viet noe særlig tanker rundt pr. nå…

    Setter inn en ganske morsom artikkel vedr. Obamas Super plan her, og det hele er kanskje bare en April spøk? ;)

    Obamas Next Great Plan: “Super Global TARP”

    What’s most important for the reader to understand about this new government bail out plan is: April Fools. That’s right, April Fools and for the record, my family has no ties to the political system, and this article in its entirety is a spoof. Specifically, this article is meant to stretch the minds of the reader. To think outside the box and consider what do we do in the very near future if the current bail out effort doesn’t work in the long run. What crazy half baked idea is next? Or when is enough government insanity finally enough? Or how much baggage are we going to leave for the younger generations to deal with in 5-10-20 years? If we continue to think we can get something for nothing, well we deserve what we get, but our children get something they didn’t deserve.

    While the economic troubles of today are extremely serious and not a laughing matter, I imagine the framers of our constitution and the people who sailed to this country to begin a new way of life are all spinning in their graves. And not because of the financial troubles we have today, but rather at the inappropriate size, power and insanity of our government.

    I’ve read, “That man (society) gets the politicians they deserve”. OUCH! We must have been bad little boys and girls. Think about that quote for a while, it’s more a reflection of society not our politicians and who or where we are as a society.

    I’ve read, “That man (society) gets the politicians they deserve”. OUCH! We must have been bad little boys and girls. Think about that quote for a while, it’s more a reflection of society not our politicians and who or where we are as a society.

    It doesn’t matter whether we have a Donkey or an Elephant in the white house because in essence we still have the same zoo of animals with their over spending, artificial inflation of assets and economies mentality running our government. As long as we accept the size and shape of the government of the past 20-30 years we are in trouble.

    If at nothing else, I hope this article made you laugh at whom we are, and think about where we are going, and to reflect on what’s really important to you, My Fellow American!

    Hope all is well.

    http://www.safehaven.com/article-12951.htm

    En ting er sikkert er at dollaren blir gruset i løpet av det inneværende, men om det er vellet politikk fra folk som sitter bare og styrer det hele utfor stupet, nei det finner jeg vanskelig for å tro..

    Gullet kan gå opp i 2000 dollar pr. unse og kanskje pga av dette, og så langt er det Dr.Doom eller den som arbeider tett med antikrigsrepresentanten Ron Paul som har fått rett, og hvis en skal lytte til han fra hans spådommer kollapser det videre nedover i løpet av den tidlige sommer… og kanskje før..

    At Kissinger og flere skulle ha en villet politikk og ha makt til å styre alt utfor stupet uten at Geitcner, Bernanke eller president Obama ser og blir klar hva de er ferd med å gjøre kan virke noe utrolig.

    - Først altså en villet politikk om å styre verden helt utfor stupet som i 30åra, for å oppnå en verdensregjering?

    Det er noe som heter: See a cliff, jump off! Vel om ikke Bernanke, Geitcner eller Obama ser det, så får heller de vanlige innbyggere, folket prøve å ta sine forholdsregler om å trygge seg litt, så godt de kan..

    Se også gjerne tråden om dette, selv om det blei en liten avsporing med Women for peace mot slutten av den:

    Hør Obama – Geitchner! – You cannot reinflate the bubble!!

    http://34533.vgb.no/2009/03/29/h%c3%b8r-obama-geitchner-you-cannot-reinflate-the-bubble/#comments

    Btw.. – var veldig bombastisk i den tråds overskrift, men det står fremdeles sammen med det den oppfatningen jeg pr.nå, så får en se jeg har feil eller rett, når året er omme..

    Foråpentligvis så vil jeg ta feil her, og at det er Obama, Bernanke som vil greie dette slutte med å printe opp nye monopolpenger, øke underskuddet til rekordhøyder….. men foreløpig er jeg betenkt.. rundt hvordan dette vil ende..

    Jeg er enig i din skepsis…

    Ron Paul har forresten flere ganger beskrevet pengepolitikken som “deliberately destroying the value of money” og “immoral”.

    http://www.youtube.com/watch?v=gldETRlhiXk

    Han går også langt i å antyde at dollaren helt bevisst ofres til fordel for en global valuta:
    http://www.youtube.com/watch?v=lumsamPlDGc
    http://www.youtube.com/watch?v=QnsfZwwswZE

    Og Geithner sjokkerte finansverden ved å si at han var åpen for forslaget om ny verdensvaluta:
    http://www.youtube.com/watch?v=htnj-bQwMz4
    http://www.guardian.co.uk/world/2009/mar/26/global-reserve-currency-world-agenda

    The dollar tumbled last night when Geithner said he was “quite open” to a Chinese suggestion that the world should move towards greater use of an IMF-created global currency basket of dollars, euros, sterling and yen.

    Kan det være at Geithner blandet det han og sjefene diskuterer på bakrommet, og det han har lov å si offentlig, og at dette var grunnen til at Geithner trakk tilbake sin uttalelse? Dollaren gikk i hvert fall i fritt fall pga uttalelsen, men muligens var det for tidlig?

    Geithner qualified his remarks by reaffirming the dollar’s role in the world financial system, helping the currency to recover some ground.

    “The dollar remains the world’s dominant reserve currency,” he said. “I think that’s likely to continue for a long period of time.”

    Glenn Beck i 2008:
    http://www.youtube.com/watch?v=hZsY5XbLinw

    Hvem legger størst press på de som tar beslutningene, de som allerede har milliarder av dollar, og som ønsker å bevare og/eller øke sine verdier og sin kontroll, eller den vanlige amerikaner?

    Konspirasjonsteoretikerne er i hvert fall ikke i tvil:
    The globalists’ call for a centralized global economic order has nothing to do with providing solutions to the crisis but everything to do with providing themselves with more power and control over the world’s financial system.

    http://www.infowars.com/china-voices-support-for-new-global-currency-to-replace-dollar/

    Når det gjelder Obama, Bernanke, Geithner osv, så tror jeg uansett vi må sammenligne:
    “what they say” vs “what they do”…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  8. On 31. mars, 2009 at 10:54 am Etienne Sier:

    Når man ser på prioriteringen, hva Obama administrasjon velger å bruker mest på samtidig som “de med vilje”, eller rettere seg sagt de på bakrommet gjør så kan det kanskje stemme at konspirasjonsteorikerne har rett?

    Jeg husker ikke navnet på fra NUPI, som uttalte det, men det var nå et kjent navn, som sa følgende at valget om å øke krigsinnsatsen er naturlige følger av finanskrisen, hvilket han la fram et lengre resonnoment rundt..

    Og ser en fra de siste nyheter hvor pengetilstrømningen Pentagon har vokst noe grasat og er nå kommet i mellom $685 – 741 billioner.

    Samtidig vil årets beløp på krigen i Afghanistan komme på lik linje som Russland og Kinas forsvarsbudsjett til sammen…

    Det første standpunktet hvis en ikke visste om den kraftige pengestrømningen til eskaleringen av kriger, så ville det vært mer forståelig landet ned på et synspunkt som at et U.S.A i finansiell ruiner ville miste sin status helt som supermakt…

    Så økningen i imperialisme kan også styrke troen på at det er en lengre plan, som du benevner Juergen at supermaktrollen derfor ser ut til å ville opprettholdes for enhver pris, samtidig hvis som dollaren blir totalt gruset, så blir altså redningen å gå over til en ny verdensvaluta.

    Så mitt spørsmål (jeg veit ikke om du har tenkt på det men) mitt spørsmål blir så:

    Her blir det hvis en ser Gates, forsvarsjefen Mullen og de andre med mest tilknytning til Pentagon har da et samarbeid med “de på bakrommet” om drastisk økning i U.S.A.’s imperialisme for å bevare å komme i må med sin plan om å ta over helt over med kontroll over?

    Det standpunktet jeg hadde om dette for en måned var at om Ron Pauls nære venn, Peter Schiff, som har hatt rett en stund også skulle få rett i at det blir en ganske alvorlig kollaps innen et års tid, at U.S.A.’s dager som verdens supermakt ville være over for godt.

    Så det du er inne på, så kan det være naturlig her, at det er agenda i bånnen for at ikke så skulle skje ved å få ytterligere kontroll i stedet.?

    Dette hadde jeg langt flere tanker om pr. nå, så dette var kanskje bare en følt innledning, men her var iallefall noe…

    Ha en fin tirsdag, Juergen H! :)

    Jeg kan ikke annet enn å slutte meg til din undring… For jeg vil ikke påstå at jeg er noen ekspert verken i amerikansk politikk eller konspirasjonsteorier, men at dette lukter fishy i min nese, DET kan jeg gladlig innrømme. Men så er det også merkelig at så få har kritisert president Obama til nå… TV2 forventer at han mottas som en rockestjerne i kveld (http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2654266.ece), så den vanlige mann og kvinne i Europa har tydeligvis ikke luktet noe “fishy” ennå… Men heller ikke de politiske kommentatorene i pressen her hjemme synes å ha noe negativt å si om de siste ukenes politikk i USA…
    Men jeg tror også at når en skute synker, så er det ikke “kvinner og barn først”, man er seg selv nærmest, og bankkartellene kjempe for sin egen eksistens og sin egen kontroll, de kjemper ikke for mannen i gata… Spørsmålet blir da: hvem er det president Obama og hans administrasjon står nærmest?
    Og får de rett de som spår at Obama vil bli like forhatt som Bush når folket forstår at mens presidenten sjarmerer hele verden så pågår samme politikk som da Bush var president? Som Ron Paul sa: “Just ‘change’ in faces and change in party labels. Both parties represent the same special interests. They both have to represent big business. Obama is supposed to be a man of the people, but he collected 750 million dollars, more money than anybody else ever collected. And Wall street supported him, and the media supported him, all the big money supported him. So his change is not going to be much change at all.[...] He merely mentioned one thing, and he got some benefit from it: he’d bring some troops home from Iraq, which I don’t believe he will. Because he didn’t say he would close down all the bases. He didn’t say he’d get rid of tham embassy in Bagdad, which is bigger than the Vatican.”

    Og en super tirsdag til deg også :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals. Sentralbord VG: 22 00 00 00