Juergen: Ny verdensvaluta er ikke dommedag

Utsiktene for en ny verdensvaluta har vært diskutert mye i media i det siste. Det vil si “mainstream media”, de store avisene og TV-kanalene. I mange små, alternative medier som infowars.com har dette vært diskutert i mange år. Disse har ofte blitt stemplet som “sprø konspirasjonsteoretikere” av mainstream media.

Men nå er visst noe i ferd med å skje…

Det blir nå sagt på TV: de sprø konspirasjonsteoretikerne hadde rett.

Og konspirasjonsteoretikernes motsvar er: Dere kalte oss sprø, bare fordi vi leste maktpersonenes dokumenter og fortalte hva vi fant!

Jeg er ingen ekspert på konspirasjonsteorier, men jeg følger utviklingen med stor interesse i disse dager.

Og jeg tror jeg har fått et visst inntrykk av hva konspirasjonsteoretikerne prøver å advare mot… Med fare for å ha misforstått dem, gjengir jeg min tolkning her:

Kina og Russland har lenge sagt at de vil ha en ny verdensvaluta som erstatning for den skadeskutte dollaren.

Konspirasjonsteoretikerne hevder at eliten som styrer USA og Europa også vil ha en ny verdensvaluta, som et første steg mot en ny verdensregjering. Ved å “viske ut landegrenser” står man fritt til å kjøpe opp ethvert land… bare man har penger nok, noe denne eliten ganske sikkert har.

Og en annen viktig grunn til at de mektigste amerikanerne er villige til å ofre “sin” dollar for en ny verdensvaluta, er at dollaren allerede før kollapsen hadde fått stor konkurranse fra Euroen. Irak og Iran har aldri vært villig til å lystre amerikanerne. Mange mener at Irak ble angrepet pga oljen, og det faktum at Saddam Hussein valgte å selge olje i Euro, ikke dollar.

Og Iran har stått i fare for å bli angrepet av samme grunn, men utad får man det til å høres ut som en religionskrig mellom det gode og det onde, en krig mot “dagens Hitler”. Bibelen ble brukt for å få kristne til å bli positivt innstilt til krigen mot Irak og “kong Nebukadnessar”, Saddam Hussein. Og Bibelen blir også brukt for å forsvare et eventuelt angrep mot Iran, utført av USA og/eller Israel, blant annet av denne karen:

Den egentlige grunnen kan altså være en helt annen

Men dermed blir det et kappløp om den nye verdensvalutaen. USA/Europa-eliten vil gjøre alt for at _DE_ får konstruere den nye valutaen, og at _DE_ får mest utbytte av den. Muligens skal den nye valuaen være basert på gullbeholdninger, og det antas at eliten har vært veldig opptatt med å få kontroll over gull de siste årene.

Noen spekulerer i om det planlegges en ny valuta i samarbeid med Mexico og Canada. Det har lenge blitt advart mot hemmelige forhandlinger om en nordamerikansk union mellom USA, Mexico og Canada:

In 2006 a secret agreement was reached between Canada, Mexico and the U.S. on a common Amero currency as a new monetary unit. This could signal preparations to replace the dollar.
http://en.rian.ru/world/20081124/118512713.html

Det blir hevdet at selv om president Obama benekter at dollaren skal erstattes, gjør han samtidig alt for at nettopp dette skal skje:

Når dollaren skal erstattes, vil _de_ bestemme når og hvordan. Derfor tror mange at den vanvittige pengepolitikken til USA den siste tiden har blitt utført helt bevisst:

1. Oljeprisen droppes, noe som fører til at de oljeproduserende landene, inkludert Iran, blir skvist. Selv om Iran ikke er det landet som lider mest under den økonomiske krisen, så kan dette kanskje være et alternativ for angrep på Iran?

2. Dollaren ofres for en ny verdensvaluta, men den må for all del bli styrt av de samme personene som styrer dollaren.

Så når Kina blir utålmodige og vil ha en ny verdensvaluta, så forsnakker kanskje amerikanerne seg når de nærmest innrømmer at dette faktisk er deres plan også:

Og allmuen har ingen motforestillinger etter å ha blitt de virkelige ofrene for finanskrisen:

Update 2.april:
Hørte nettopp Gordon Brown bekrefte at en global valuta ikke er utelukket, det vil bli “looked into”, selv om det ikke foreligger noe detaljert forslag enda.
Også interessant å høre at det Gordon Brown har prøvd å få til i 10 år var nå mulig, men for få år siden ville en ikke ha klart samle alle disse landene om slik enighet som de nå har oppnådd. Finanskrisen (”the global problem”) får æren for å ha fått igjennom det Brown har foreslått i 10 år…
Hør Alex Jones sin kommentar kl 18:00 norsk tid: http://www.infowars.com/infowars.asx

Kongressmann og tidligere presidentkandidat Ron Paul har flere ganger sagt at han er sikker på at det foregår en konspirasjon for å danne en verdensvaluta og til slutt en verdensregjering. Ron Paul har også vært en av de sterkeste kritikerne av den økonomiske politikken, og har i flere år advart mot kollapsen i økonomien som dette ville føre til, uten at politikken ble endret. I stedet har Ron Paul blitt latterliggjort av andre politikere og i media.

For kristne vil ord som verdensvaluta og verdensregjering lyde velkjent, i og med at Bibelen taler om dette i klartekst, og det har blitt forkynt av kristne i årtusener. Fra et kristent synspunkt er dette en forutsetning for at en av de mest spesielle profetier skal kunne bli oppfylt: antikrist, verdensherskeren som skal dominere hele jorden og få mennesker av alle religioner til å tro at han er deres etterlengtede frelser, Messias, Mahdi, Maitreya osv. Når DET skjer er gjenkomsten til Yeshua Messias veldig nær, sier Bibelen.

Se for øvrig følgende liste over messias-skikkelser som forventes av ulike religioner: http://www.mt.net/~watcher/namethatmessiah.html

Å ja, dommedag… “Glemte” det nesten… Bibelen sier at dommedag vil skje tusen år etter Jesu gjenkomst… Så den har ingenting med dette å gjøre…

Se også flere innlegg om profetier i Bibelen i margen til høyre.

Og glem nå ikke å se The Obama Deception.

Siste:
Vi kan gjenoppbygge verdens velstand (2.april)
Jeg måtte innrømme at mye begynte på Wall Street (2. april)
Obama: – Vi har lært av historien (2. april)
G20-enighet viktig for Norge (2. april)
1000 milliarder dollar skal redde verden (2.april)
1000 milliarder dollar for å bekjempe krisen (2. april)
Dette ble landene enige om (2. april)

Dette blir de enige om
(2. april)
G20-demonstrant funnet død i London (2. april)
Middagen kostet 100 kroner (2. april)
Frykter de vil velte en G20-avtale (2.april)
4200 mistet jobben i mars (2.april)
Blodslitet er i gang
Jernring rundt G20-møtet i London (2.april)
Bli med inn på G20-møtet (2. april)
Gutta på tur (2. april)
Over 3,6 millioner ledige i Spania (2. april)
Fotoflause for toppledere på G20-møtet (2. april)
Dobbel fotoflause på G20 (2. april)
Demonstrant funnet død i London (1. april)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.................

G20-demonstrant funnet død

Tips oss hvis dette innlegget er upassende

Lagret under: on 1. april, 2009 at 11:23 pm Kommentarer (7)

Tilbakesporings-URL http://juergen.vgb.no/2009/04/01/juergen-ny-verdensvaluta-er-ikke-dommedag/trackback/

RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.

7 kommentarer

  1. On 1. april, 2009 at 2:51 pm Etienne Sier:

    Hei Jurgen!

    - Bare tar med en ny artikkel som understøtter litt de tankene jeg på et tidspunkt la fram om at øket imperialisme, ser ut til å stemme ganske bra med virkeligheten ut fra Huffington Post ny artikkel.

    Så en plan om ny verdenvaluta og økt imperialisme samsvarer bra i lag, nå som vi ser at flere og flere neoconservative slutter seg om Obama:

    It’s clear that that neoconservatives are staking out a new course and want to retain an influential voice in foreign policy. Their latest strategy is to move closer to Obama. Kagan has already expressed his admiration for what he sees as Obama’s determination to ensure that America remains No. 1 around the globe.

    Hele artikkelen:

    http://www.huffingtonpost.com/jacob-heilbrunn/the-new-neocon-alliance-w_b_181411.html

    Hei igjen, Etienne. :) Jeg leser med interesse. Takk skal du ha. Dette minnet meg om denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=fTahZE4q90U

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  2. On 1. april, 2009 at 5:43 pm Sigurd Mellqvist Sier:

    Saddam Hussein solgte oljen for Euro i nesten 2 år. Det var hans eneste masseødeleggelsesvåpen. Du burde søke opp “petrodollar recycling” på youtube siden du tydligvis er dyktig til det.

    Men jeg ser du mangler en svært viktig bit for å få ting til å henge sammen. Er du sikker på at du har klart for deg hva penger faktisk er og hvordan de skapes?

    Start på google video, “Money as debt” og tenk på at vi har akkurat samme system i Norge idag. Jens Stoltenberg sa selv at de 50 milliarder NOK til bankene ble 500 milliarder i utlån. De trykker penger og har en flat skatt i tillegg kalt inflasjon. De RANER de som sparer! Putt en tusenlapp under hodeputa og etter 4 år er den verd 900 (kjøpskrafta)

    Sett 100000 i banken i 20 år og du har 166000 digitale penger. Kjøpskrafta er derimot 84000 (ca) Du har TAPT penger på å ha de i banken. Skatter og avgifter ikke iberegnet, men det ville gjort regnestykket verre.

    Jeg vil tilslutt bare tilføye.. jeg er sannsynligvis en av disse “konspirasjonsteoretikerne” du henviser til. Jeg tror ikke på det… Det er en ideologisk kamp mellom de som tror på personlig ansvar, selvråderett, nasjonal suverenitet osv mot globalistene med en herskermentalitet som vil ha en verdensregjering, en global “politistyrke”, en valuta som går over i RFID og de vil ha full kontroll…

    Søk opp “jeg vil eie verden pluss 5%”

    Forstår du ikke viktigheten av hva penger faktisk er skjønner man ingenting…

    SMQ

    Hei Sigurd, takk for interessant kommentar. Jeg har ingen økonomibakgrunn, men jeg tror jeg har sånn rimelig ok forståelse av hvordan dette henger sammen, litt verre å gjøre beskrive det lettfattelig i et kort innlegg… Jeg skal se på linkene dine, kanskje jeg får en ny aha-opplevelse :)
    Ang Saddam så tar jeg og endrer det misvisende “Saddam Hussein ville selge olje i Euro, ikke dollar” til det jeg egentlig mente: “Saddam Hussein valgte å selje olje i Euro, ikke dollar”.
    “Konspirasjonsteori” er ikke et skjellsord i mine øyne, og jeg likestiller det ikke med usannheter (slik mange gjør). Historien er full av konspirasjoner, og vi er ikke spart for dette idag. Men selvsagt er ikke alle teorier SANNE…
    Jeg takker for input, og ikke minst korrigeringer dersom jeg har misforstått noe :-)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  3. On 2. april, 2009 at 5:54 pm Mette Sier:

    Før eller senere må vel folk begynne å se hva som skjer rett fram for nesa på de. Det hele er så “in your face” at det er med en smule undring man betrakter den gjevne mann på gata’s forståelse for problematikken. Ikke noe galt i deres konklusjoner egentlig, de repeterer vel bare det de blir fortalt *sukk*, men som sagt, før eller senere går det vel opp for de fleste.

    Er vel ikke så mye å tilføye egentlig bortsett fra at man bør være påpasselig når det gjelder research, det er mange som har det gøy med å bevisst leke CT’ere også, så innhenting av info bør være så direkte til kilden som mulig, behandle andres “teorier” og konklusjoner som deres og gjennom kritisk gjennomgang, form din egen. Ikke umulig du kommer til samme konklusjon som mange andre tilslutt :)

    -Mette-

    Hei Mette. Jeg anser ikke meg selv som konspirasjonsteoretiker, men jeg finner mye av dette såpass viktig at jeg i hvert fall velger å følge med og sette meg litt inn i noen av tingene. Og jeg finner det også såpass viktig at jeg gjerne deler det med andre som kanskje er uvitende om debatten som pågår, derfor har jeg satt opp et par innlegg rundt dette der jeg har prøvd å gjøre det så lett som mulig for hvem som helst å få et lynkurs i de viktigste argumentene, og slippe å google for mye i starten. Det er et virvar av videoer og artikler der ute, og mange motsier hverandre… Så jeg håper jeg har klart å velge ut et lite utvalg filmer som gir en god beskrivelse og som dekker noen av de viktigste emnene.

    Det er mange glupe hoder der ute som ikke har satt seg inn i disse argumentene, og som dermed avviser alle konspirasjonsteorier på mangelfullt grunnlag. Ved å sette seg inn i problematikken tror jeg mange i hvert fall vil forstå at respektable politikere og eksperter deler mye av bekymringen, og at mye av dette er så innfløkt og dyptgripende at man gjør urett i å stemple alt som sinnsyke ideer uten å vite hva man snakker om.

    Jeg har ingen forutsetning til å stemple noen av disse teoriene som “sanne”, men mye av det har jeg heller ingen mulighet for å avvise. Jo flere glupe hoder som setter seg inn i problematikken, jo bedre diskusjon. Norge har ikke vondt av at flest mulig nordmenn setter seg inn i dette med en kritisk holdning. Men å blankt avvise alt som “outrageous conspiracy theories” kan vise seg å være farlig.

    Og dette er i hvert fall jeg personlig blitt overbevist om: De som betalte president Obamas valgkamp og hjalp ham inn i “office” krever ham igjen med renter. Som Ron Paul sier:

    Obama is supposed to be a man of the people, but he collected 750 million dollars, more money than anybody else ever collected. And Wall street supported him, and the media supported him, all the big money supported him. So his change is not going to be much change at all.

    Så til de som ennå ikke har sett The Osama Deception så vil jeg anbefale at de får ut fingeren, og ikke minst anbefaler den videre til andre. Uansett om du er enig eller uenig så bør du vite hva argumentene går ut på.

    Klikk her for å se filmen

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  4. On 2. april, 2009 at 6:50 pm Etienne Sier:

    Mens jeg konstanterer ganske fast for meg selv, at heldigvis så blei det ingen dommedag i denne dag heller, og vi kan nok gå påskeferien trygt i møte også i år.. :)

    Derfor bare Et lite ønske om en riktig så God Påskeferie til deg, Jurgen!

    Klem til din fine språkbeherskelse! :) Kan’ke skrive Klem til deg sikkert, siden du er mann, men gode tanker skader vel ikke?

    hehehe :) Hvis det er sånn som i Sopranos, dvs mandig klemming, som ikke varer for lenge men utføres bestemte klapp på ryggen, så går det bra. Særlig hvis vi samtidig sier “Yay” og “Take care” med mandige stemmer.

    Og phew, ja, jeg er glad dommedag ble avlyst. I hvert fall utsatt.

    God påskeferie! Og take care :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  5. On 3. april, 2009 at 2:43 am Openopen Sier:

    Hva er så galt med en verdensvaluta?
    Synes dette går over alle støvleskaft!
    En verdensvaluta vil bare være til fordel for hele verdens befolkning!

    Nå må konspirasjonsteoretikerne selv sette seg ned og virkelig høre på hva de sier!

    Det er allt for mange som er blindet av “konspirasjon” og bruker det for allt det er verdt for og tjene penger!

    Dette ER den virkelige “Konspirasjon”

    I årevis blir alle som snakker om ny verdensvaluta kalt sprø løgnere. Men de dikter ikke opp dette selv, de leser dokumenter som beskriver planen for at dette skal innføres, og de advarer (særlig i USA) og sier at det er imot vår grunnlov og vårt lands prinsipper å bli kontrollert av utlendinger.

    Så plutselig snur alt om… Verdensvaluta kommer, men de som tidligere ble kalt sprø fordi de påstod at ny verdensvaluta skulle komme, blir nå kalt sprø fordi de ikke ser at dette er en “good thing”.

    Dette er i hvert fall nok til å få meg til å stusse. For hadde de rett i dette ene, kan de da også ha rett i at verdensvaluta ikke pushes for at du og jeg skal få det bedre, men for at multibillionærene skal få enda mer kontroll og makt?

    For meg virker det logisk at når debatten om verdensvaluta har kommet så langt som den er idag, så pågår det sannsynligvis også en heftig maktkamp og et kappløp mellom de mektigste fraksjonene der de vil sikre å ikke gå i tap, men heller karre til seg mer makt og penger, utnytte og kontroll over den nye valutaen.

    Dersom alle var “snille og gode” så hadde vi ingenting å frykte. Men dersom det er søkkrike forretningsfolk som styrer verdens politikk og utvikling og som er de som sikler mest etter ny global valuta, hvorfor er du så sikker på at dette blir så stor fordel?

    Jeg så filmen “En amerikansk agent ber om tilgivelse” på NRK (http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/458661“), og fikk bekreftet at vi hvert fall har grunn til å stille spørsmålet: Hvem er det som EGENTLIG vil styre dette (det vil si: ikke de synlige politikerne som skulle ønske de styrte det), og er de virkelig “snille og gode”?

    Og jeg stiller bare spørsmålet, og synes det er bra at mitt innlegg får kritisk spørsmål, det er jo ingen vits å “preke for koret”.

    “We are grateful to the Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years. But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries.”

    David Rockefeller Baden-Baden, Germany 1991

    In his book Memoirs, published in 2002, David Rockefeller, Sr. made the following remarks, startling in their very frankness: “For more than a century ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as ‘internationalists’ and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure — one world, if you will. If that’s the charge, I stand guilty, and I am proud of it.”

    Fra http://robodoon.com/d_rockefeller.htm

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  6. On 3. april, 2009 at 11:10 am TheNaturalWarrior Sier:

    Godt og grundig arbeid Juergen. Dette må ha tatt mye tid!

    Den Nye Verdensorden vil bruke økonomi for å etablere full kontroll. Felles valuta eller mest sannsynlig en håndfull valutaer kontrollert av en global entitet vil føre til destruksjon av nasjonalstatene og opprettelsen av det globale diktatur styrt av plutokratiet.

    Dette er dessverre altfor interessante tider, som kineserne snakker om. De siste årene har det ikke vært vanskelig å se på hvor forferdelig kårene for frihet har blitt i USA og England og det har vært fremmed for oss i Norge. Nå ser jeg imidlertid de første tegnene på at vi er på full fart inn i tyraniet, vi også. Et eksempel på det er saken jeg skrev om igår:

    http://21917.vgb.no/2009/04/02/myndighetene-tror-at-de-eier-barna-i-norge/

    Takk skal du ha! :) Det tok sin tid, men veldig greit for min egen del å få systematisert ting i et slikt innlegg. Statens kontroll i Norge tar også stadig ny form, tidligere var jo barn av samer og tatere statens “eiendom”… Når det gjelder barn av narkomane foreldre, så synes jeg det er en vanskelig sak, for jeg har selv sett hvordan barn lider i slike hjem og får problemer i sitt voksne liv.

    VG skriver:
    - I forrige uke pågrep vi en mann ved Vaterland på Grønland. Han kom trillende med barnevogn og kjøpte hasj. Resultatet var at barnevernet overtok omsorgen for barnet på 3 år, sier Stølen til VG Nett.

    Her høres det ut som om det ene hasj-kjøpet førte til at barnevernet overtok barnet. Regner med dette ikke var tilfelle, men at hasjkjøpet førte til bekymringsmelding som førte til undersøkelse som avdekket omfattende omsorgssvikt.

    Men uansett så ser jeg her at muligheten for statlige overgrep er til stede… Som du skriver, staten pådytter oss stadig flere ferdige løsninger som “de” mener er best og som vi må innrette oss etter, både innen barneoppdragelse, barnehage, skole, religion m.m.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  7. On 3. april, 2009 at 7:39 pm The Natural Sier:

    Slik jeg leser artikkelen, ble barnet tatt umiddelbart og det var ikke på grunn av mistanker om barnemishandling. Dessuten var han ingen “narkotikakjenning” av politiet. De sier jo at dette gjelder alle som kjøper hasj, så de snakker nok ikke om tunge naromane som likevel garantert er i systemet fra før.

    Jeg synes ikke det er rett å se på en person som røyker hasj av og til som narkoman. I så tilfelle er enhver som nyter alkohol også narkoman. Her er det store forskjeller og hasj kan ikke sammenlignes med for eksempel heroin. Dessuten, hva med alle andre ting som kan skade? Gir vi myndighetene rett til å kidnappe barn bare fordi foreldre ikke vil følge enhver lov, er vi virkelig ille ute.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals. Sentralbord VG: 22 00 00 00